7. aug. 2010

Jordbærnegle - step by step

Disse fine negle lavede jeg da jeg var i Polen. De blev godt nok lavet over flere dage, så derfor er noget af lakken allerede skallet af inden den røde kom på.. Men det reddede jeg selvfølgelig bagefter:)
Håber I kan li' dem! :)

1) De farver skal du bruge:
2) Fil, rens og laker neglene med underlak.
3) Put turkis -eller den farve DU vil have nederst- på neglene.

4) Lav små jordbærformede figure med den hvide.
Det vil gøre den røde farve meget tydligere!

5) Så skal jordbærene males røde.. det er et pillenusse arbejde;)


Nu begynder det allerede at ligne jordbær :)



6) Derefter males toppen, altså det lille blad på bæret.
Jeg brugte denne tynde art liner..
Tip! Hvis det er for svært (som det var for mig) at male med
venstre hånd, så få lige en (fotografen fx. ;) ) til at hjælpe.
7) Dryp lidt brun farve på et stykke papir, og lav prikker på
jordbærene med en tandstik.


8)HUSK at lade HVERT lag tørre HELT inden næste lag lægges!
Afslut med overlak og lad tørre.
God fornøjelse!

Ingen kommentarer: